Ako posilniť imunitu?

imunita

Čo nám zlepší imunitu? :)

Zlepšite si obranyschopnosť tela prostredníctvom tej správnej stravy.

Už naši starí rodičia dobre vedeli, čo konzumovať v chrípkovom období. A vystačili si s tým, čo im dala príroda. Skúste to podobne!

7 tipov, ktoré Vás postavia na nohy

OVOCIE A ZELENINA

To, že je ovocie zdravé, vedia všetci, ale len málokto si dopraje odporúčaných 5 porcií ovocia a zeleniny denne. V práci trávime približne 60% svojho denného "bdelého" času. Tu by sme si teda mali dopriať svoje 3 porcie z 5, skúste to! Zamerať sa pritom oplatí aj na vitamín C, ten obsahuje napríklad rakytník, ale aj kiwi, vo všeobecnosti všetky citrusy, no dokonca aj zelenina, napríklad brokolica. Najlepšie si zo zeleniny pripraviť čerstvú prílohu k jedlu, nezabúdajme na ňu ani na jeseň či v zime!

Preskúmať kategóriu Ovocie a zelenina>

CESNAK A CIBUĽA

Je dobre známe, že cesnak obsahuje alicín, ktorý  pôsobí ako prírodné antibiotikum. Zabojujte proti bacilom surovým cesnakom, jeho silnú chuť zakryjete ak si ho pridáte do jedla nakrájaný, lepšie ho zjete bez toho, aby jedlo priveľmi štípalo. Podobne je to s cibuľou. A z oboch si môžete pripraviť aj zdravú medicínu - nakrájané zmiešate s medom a užívajte po lyžičkách niekoľkokrát počas dňa.

KYSLÁ KAPUSTA a KVASENÉ MLIEČNE VÝROBKY

Naša imunita vychádza z vnútornej mikroflóry. A práve preto si doprajme tie správne baktérie. Mnohé nájdete v poctivých mliečnych zakysaných výrobkoch, ale dokonca aj v pravej kyslej kapuste. Doprajte si ich každý deň! :)

TEPLÝ ČAJ ALEBO VÝVAR

Teplý čaj naše telo zahreje. V zimnom období kedy je vonkajšie prostredie chladnejšie ako naše vnútorné, spotrebujeme veľké množstvo energie na to, aby sme si našu prirodzenú teplotu udržali. Konzumácia teplých čajov telu preto veľmi pomôže! Čaje si doprajme z čerstvých byliniek, ak ešte sú k dispozícii. A teplé vývary - napríklad známa slepačia polievka patrí určite do tohto zoznamu :).

Preskúmať kategóriu čerstvé bylinky>

ORECHY A SEMIAČKA

Obsahujú mnoho vitamínov, D, E, horčík, zinok, nenasýtené mastné kyseliny a antioxidanty. Chránia naše bunky "zvnútra". Doprajte si ich po hrstiach a to pravidelne. Najlepšie nesolené a nepražené. Preskúmať orechy>

ČERSTVÉ KLÍČKY

Skúste si naklíčit šošovicu či mungo. Alebo ich kúpite hotové. Klíčky totiž obsahujú enzýmu, vitamíny a živiny, ktoré prispievajú k správnej funkcií našich orgánov a posilnia našu imunitu. Sú takým malým zázračným životabudičom.

RYBY

Ryby obsahujú dôležité omega-3 mastné kyseliny a sú zdrojom selénu, a tak pomáhajú telu produkovať látky, ktoré zbavujú naše telo vírusov a baktérií. Čerstvé zdravé slovenské ryby tiež dostanete kúpiť na našom e-shope, doprajte si ich v poctivej kvalite! :) Radšej menej, ale zdravo :). Ryby>

Prajeme pevnú imunitu počas celej jesene i v zime! :)